به گزارش پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی، ابراهیم ایدنی امروز در حاشیه بازدید اصحاب رسانه از واحدهای بانکرینگ (سوخترسانی به کشتیها) در بندر شهید رجایی، اظهار داشت: در راستای افزایش سهم ایران در صنعت بانکرینگ امکان سوختگیری کشتیها همزمان با عملیات تخلیه و بارگیری در بندر شهید رجایی فراهم شد.
وی ادامه داد: با احداث خط لوله برای سوخترسانی به کشتیها در پایانه شماره یک کانتینر شهید رجایی برای نخستین بار در سطح بنادر ایران امکان سوختگیری کشتیها همزمان با عملیات تخلیه و بارگیری در این بندر فراهم شد تا سهم ایران از صنعت بانکرینگ منطقه افزایش یابد.
مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان ادامه داد: با سرمایهگذاری بخش خصوصی تجهیز اسکلههای کانتینری شماره ۴ تا ۷ بندر شهید رجایی به امکانات سوخترسانی به کشتیها انجام میشود.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده در بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر کانتینری ایران اظهار داشت: این فعالیتها در راستای افزایش سهم ایران در صنعت بانکرینگ است؛ مطابق با رویه بنادر پیشرفته و نسل سوم دنیا کشتیها برای نخستین بار در بزرگترین بندر تجاری ایران میتوانند همزمان با عملیات تخلیه بارگیری سوختگیری نیز داشته باشند.
ایدنی افزود: استقبال بیشتر کشتیها و شناورهای در راستای پهلوگیری در بندر شهید رجایی از مزایای اجرای چنین پروژه است؛ این اقدام مدت زمان توقف و سوختگیری شناورها در حوضچه بندر شهید رجایی را به میزان زیادی کاهش میدهد.
وی همچنین افزایش راندمان و استفاده بهینه از اسکلهها و ارزآوری بیشتر را از دیگر مزایای اجرای پروژه احداث خط لوله جهت سوخترسانی به کشتیها در محل اسکلههای تخلیه و بارگیری کانتینر اعلام کرد.
مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: قرار است با تداوم این رویه و وضع مشارکت بخش خصوصی امکان سوختگیری کشتیها در پایانه شماره ۲ کانتینری بندر شهید رجایی فراهم شود.
نظر شما